Monday 21 July 2014

Mati hidup semula

'Nsb umur msh pnjg...tatkala org lain d ulit mimpi..kita nyaris2 msk bwh perut Lori..Lori bkn sbrg Lori....Lori kontena Beb...' kata Ieman Zahra mangsa yang mungkin diambil nyawanya bersamaku jika tidak diberi peluang kedua utk hidup. .

Kejadian berlaku disubuh hening ketika kami pulang drpd bekerja habis shift malam Jam 5pagi di kilang MMc tasek, Ipoh.

Kekononnya, ingin mengelak drpd naik van 'Dada'yang kaki botol..kami sentiasa bersabung nyawa bila pergi kerja dan balik kerja kerana tiada kenderaan semata van kilang itu bersama rakan seperjuangan yang lain.

Kami mengambil keputusan menunggang honda cawan arwah ayah..*laju beb. .*

Setelah hampir nyawa diragut malaikat maut..maka mcm2 dlm fikiran terlintas. .
Arwah ayah dah tak bagi adik aku naik motor dgn aku dah. .*dia ni kuat mengadu*..sedangkan aku selamba layan cool...
■■■
Apa yang diceritakan sebenarnya?
Bukan semua diberi peluang kedua utk hidup. .maka setiap yang diberi peluang WAJIBlah menghargainya. .kisah diatas bukan peluang kedua aku. .tapi peluang keTIGA bermula dari dalam Perut mak aku lagi. .berbelit tali pusat..kurang oxsigen.. lahir songsang..tapi aku tetap DEGIL ingin melihat mehnah dunia fana ini!

Ada kisahnya. .

Wallahu'alam. .

Hkcc spread♡Together
Regards,
Haida Kamaruzaman

No comments:

Post a Comment