Wednesday 16 July 2014

Susu kambing Vs Bronchophenomia [kisah seorang ibu]

Salam semua bidadari syurga...

Aku ibu kepada wangian syurga ini yg diberi nama Anis Zakiyah Mohd Zaini. Mula bagi si kecil ini minum SKBP sejak umurnya setahun.

Sebelum berkenalan ngan SKBP ni, Anis kerap demam,boleh kata setiap bulan akan demam. Mungkin tidak sesuai dengan persekitaran baru di rumah pengasuh. Bila demam panas,mesti batuk berkahak,selsema teruk dan sesak nafas. Anak xsihat,ibu mana yg boleh tidur nyenyak.

▪▪▪ sampai la satu hari, tgh kerja kak Pia (pengasuh) call suh aku turun n tunggu di ED segera,Anis muntah teruk dan badan lembik,Allahuakbar!!!Cpt2 minta kebenaran KJ n salin baju.ujan selebat2nya. Kak Pia smpai n menangis dukung Anis.. tgk Anis ms tu lembik,xmenangis n mata berair pandang aku,mcm minta simpati..masa tu Allah jer yg tau perasaanku sbgai ibu..menitik air mata sama lebat ngan air hujan. Terus bawa Anis masuk resus room. Alhamdulillah Anis banyak bg kerjasama,mungkin dh xda tenaga. Sepanjang di resus room,kak Pia yg temankan aku,sbb suami berkursus di Penang. Ambil masa nak balik semula ke KL. Doktor dtg n gtaw Anis kena admit ward n sahkan Anis kena BRONCHOPNEUMONIA. ALLAH!!!
▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪
Di ward, alhamdulillah Anis xbnyk ragam... minta tolong kawan jagakan Anis sementara aku balik rumah amik brg2 nk bermalam di ward. Sepanjang malam berjaga, kol3 pagi Abi Anis smpai baru boleh bergilir2 jaga. Esok harinya, aku pulak yg demam panas, tp masih gagahkan diri. Masa di ward nie lah UKHUWAH terjalin dengan puan Nuqman Aliah , beliau dtg nak amik sekaten HKCC.

Alhamdulillah,badan Anis bg tindak balas baik dengan antibiotik. 4malam di wad, doktor benarkan Anis discaj. SYUKUR YA ALLAH.

Seminggu uwo Anis jaga,selepas tu kami masukkan Anis di taska baru. Bermula dari haritu, aku bg Anis minum SKBP+EBM. Alhamdulillah, Anis jarang demam n dh xkena asthma attack. Kalau demam pon, cepat sembuh pas minum SKBP. Dia akan muntah lendir n hingus meleleh xtersekat.

Sekarang hampir 4bulan aku unpaid leave, Alhamdulillah Anis belum pernah demam n kena asthma attack. Aku terus berikan Anis SKBP sehingga ke hari nie. Penah skali ssh nak dpt stok, masa tu dh start risau, sana sini tanya stok. Tp skang xda masalah lagi.

Pada ibu2 wangian syurga sekalian, berilah anak2 anda minum minuman sunnah ini.In shaa Allah, banyak membantu dalam proses tumbesaran anak2 kita serta baik buat kita ibu2 yg mengandung.Pada ibu2 yang ingin mencuba,boleh
sms/whatsapp/line
0137771135

HKCC spread ♡ together
Regards,
Aziemah Abdul Aziz

No comments:

Post a Comment