Monday 21 July 2014

Hidup tak perlu SERABUT. .

Mengapa aku terlalu rileks?
Mengapa aku tidak menunjukkan stress atas sesuatu?
Layan jer. .?
Sahabat2 yang kenal aku akan kata aku takdak perasaan. .org katalah apapun...senyum ja. .kenapa?
Mereka kata lagi. .aku romantic tahap gaban..sayang laki mcm hape lagi. .makan selepas suami aku makan. .makan bekas suami...mak aku pun kata begitu..aku ada adik Najwa Kamaruzaman..aku jaga dia dari umur 2bulan. .aku sanggup buat apa saja utk dia. .umpama anak aku. Sekarang dia dah kawen. Tapi aku masih beli apa saja dia mahu selagi termampu. .nyaris 3bulan lepas aku nak belikan kereta viva buat dia. ..tapi suamiku menyedarkan aku. .

'Awakan dah berlaki. .biarla laki dia beli'

Owh. .betul jugak. .

Mak aku pernah sound tepek kat aku. .

'Sayang laki tu berpada2lah. .takkan makan pun tunggu sampai nak masuk dalam pinggan'*sedangkan jodoh itu pilihan mak. .hurmm*

Kenapa sikap aku begitu? Aku bukan baik sangat. .tapi jiran aku kata Haliza Jalil..

'Aku rasa org kalu tgk hang layan kurau menangis depa. .aku tengok pun jeles'

Hurmmm...

Sbb aku diberi peluang utk diberi peluang oleh DIA utk menikmati hidup ini. .
Konsep aku. .kenapa nak SERABUT?
Memang mcm takdak perasaan. .tp fikir2kanlah. .

Mesti ada sesuatu yang aku dah buat org sentap. .sbb tu mereka bertindak demikian. .takyah tuduh org sanasini tak suka kita sbb kita baik. .tapi sbb diri kita mengundang rasa itu:)

Fikir2kanlah. .

Hkcc spread♡Together
Regards,
Haida Kamaruzaman

No comments:

Post a Comment