Sunday 16 November 2014

Mudah Hamil ke 378 [12tahun menanti]

12 tahun  akak  tunggu  selepas  kawen  kali  kedua..akhirnya  akak  mengandung setelah  4tahun..akak  minum  susu  kambing  campuq  kopicino  adik  tu  baru  dua  bulan..sebelum  ni  setaun  dah  kak  duk  minum  kopi tu  sbb  sedap  dan  datang  bulan  tetap..

Memang  mujarab  cadangan  adik  suh  minum  campuq  dedua  tu..makasih  na..murah  rezeki  adik dan  moga  terus  maju  menega..

Aku  terkelu  bila  kak  asmahani  namanya  menelifonku..

Kak  ani  awat  kak  tak  sms  saya..buleh  saya  printscren..tutup  no  kak.

Jawpannya..huh,lambat  nak  menaip  malaih..

Kak  asmahani  customerku  dari  bayan lepas,penang. Beliau  setia  membeli  setelah  aku  memberi  sekotak  percuma  ketika  di  parkir  kereta  tatkala  beliau  menjenguk  ke  dalam  tenggilingku tika  itu  penuh  kotak  kopi.

Beliau  minta  nak  beli  murah. Aku  jenis  kalu  orang  mintak  murah  ni  aku  malas  nak  tawar  menawar  aku  bagi  free  ja. Dengan  niat  andai  benar  itu  pemula  rezekiku  hanya  ENGKAU  ya  ALLAH  layak  menggandakannya..aku  beri  sekali  flyers  tika  itu gambarku  sebagai  model  kurus  gemuk. Tercengang  kak  asmahani  bila  belek  flyers  tgk   aku  atas  bawah..aku  sengeh  ja  kemudian  minta  diri  utk  beredar..

Kak  try la,kot  nak  beli  no  saya  ada  kat  situ. Kak  mesej  habaq  nama  kak  sebelum  talipon  saya sbb  saya  tak  angkat  no  orang  tak  kenai..

Takpa2..ni  no  kak..angkat  na  kalu  kak  talipon..no  diberi  dan  aku  menaip..

Selang  sebulan beliau  hubungi  makcik  utk  membeli  sekotak  setiap  bulan..beliau  minum  sepeket  sahaja  sehari..

Dlm  bulan  August  beliau  nyatakan  hasrat  sebenarnya beliau  nak  hamil  selepas mendapati  periodnya  cun  selepas  amalkan  Hkcc. Makcik cadangkan  skbp..beliau  beli  3kotak  kali  ini..alhamdulillah..Dengan  izinNya  lekat!Dah  sebulan  katanya..

Sujud  syukur  ya  Allah

No comments:

Post a Comment