Friday 15 August 2014

Tips gajikan staff

Hr last!
[Komen ABS]
■■■■
Agreed!
Pendapat aku:
HR [Human Resource] last di dalam carta pengambilan staff. .dan tidak PENTING bagi syarikat kecil kecuali Finace cum HR. ..
Yang penting dalam syarikat adalah tukang jaga duit [Finance]..dan Marketing.
■■■

Aku bertuah pernah bekerja di sebuah organisasi besar dibentuk dari zero sehingga jawatan terakhir aku berjaya 'set up'sebuah organisasi tersusun PF, SOP, WI sehingga lengkap perlaksanaannya..

Monthly Report seperti ROI gaji staff vs pendapatan syarikat, baru kini aku faham rekodnya setelah email lama aku semak..

Aku senyum sendiri..owh padanlah meroyan GM bila PnL dibentangkan menunjukkan -ve.

Terlalu berharga pengalaman menjadi orang terakhir di dalam hierarchy syarikat itu..

Mental memang ditahap TERBAIK! Cool itu penting. .PEKAK dan TULI apatah lagi:)
Hr memang position yang dibenci oleh staff lain:)

Ada aku kisah?

Thanks Allah dgn semua pengalaman sebelum aku berdiri sendiri tatkala aku masih ingat kata2 GM terakhir aku berkhidmat bahawa aku takkan berjaya di luar sana. .

Ingat..Rezeki bukan manusia tentukan tapi Allah taala...

#Jangan bongkak. .nanti Botak;)

Hkcc spread♡Together

No comments:

Post a Comment