Monday 4 August 2014

Takde kedai..bukan meniaga namanya. .

Cara orang Melayu 'tengok' kedai memang pelik!

Kepada banyak orang Melayu, kedai yang cantik dan mahal adalah SIMBOL bisnes yang berjaya.....

Apabila ada kawan mereka membuka kedai yang cantik dan mahal, mereka ucapkan tahniah dan memuji-muji 'kejayaan' kawannya membuka kedai itu.
.[Petikan komen dari wall status puan Ainon [ABS]
■■■■■

'Ko buka Kedai kat mana?'
'Oooooo. .takde kedai betul2 la neh. .'
'Kedai kat mana? Aku nak g kedai ko neh'

Jwpn:
Aku jual kopi sejenis dua ja. .tak mampu ada kedai. Ko nak beli kopi ker ko nak beli kedai aku?..hahhaha *tune melawak dua makna*
Nak beli kopi insyaallah aku ada la jual. .
Jika nk beli kedai aku belum lagi ceburi bidang hartanah:) kalu ada permintaan nak kedai insyaallah nnt aku fikirkan. .manatahu boleh jadi Remiser. .Masyuk!!

Ini terjadi pada sesetengah mentality kuno bilamana kejayaan meniaga Di ukur melalui. .

NAK MENIAGA KENA ADA KEDAI SEBIJIK! BARU LAYAK DI PANDANG MENIAGA KENCANG:)

HKcc spread♡Together

No comments:

Post a Comment