Saturday 7 June 2014

Wanita Hamil TIDAK DIBENARKAN masuk Ward bersalin!

" Angkara HKCC,guard tahan dari masuk wad "

Di pendekkan cerita, sebelum pergi hospital aku p bancuh semug HKCC.. Kesannya badan jadi bertenaga & fresh. Sampai spital pulak mak cik guard tahan,xbg aku naik atas,dia kata bkn waktu melawat..walhal tgh sakit 5 minit sekali dh tu..p.k punya p.k ni mesti angkara HKCC la ni, dia buat muka aku jd mcm org sihat bertenaga,xmcm muka nk bersalin.. Plus dh pukul 1.30am,memng la dia xbg masuk,sbb bkn masa utk melawat,,sekali dia tgk perut aku,cepat2 dia soh naik..hihi..Sempat ketawa dalam sakit2.. Check itu ini,prosedur itu ini,akhirnya kena tahan sbb dh 3cm ..ALHAMDULILILLAH dengan izinNya,dipermudahkan..Dalam masa singkat 3cm terus 8cm..aku terkejut,staff spital lg la terkejut..orang2 ckp bersalin bby 1st,1 cm 1 jam..tu yg kelam kabut staff spital tu,, Kalau nak tau,cik kacip fatimah dalam HKCC la sedikit sebanyak membantu tau..

Seawal keluar labour room terus la en.husband bancuhkan HKCC..org len minum milo spital,aku santai2 hirup keenakan hkcc..Hari yang sama keluar dh susu..ALHAMDULILLAH..sempat aku bg sepeket dua kat jiran katil sbelah..

Nak cite..sepanjang berpantang memang xde apa2 jamu kg masuk dalam mulut,,HKCC kn ada..tu le yg aku ambil 2/3 peket sehari.. Dek penangan Hkcc,terlupa kejap dalam pantang..cergas bertenaga sampai jln laju xleh slow..mak dengan en.husband la tukang bg peringatan utk slow2 tiap kali berjalan..susu badan meriah untuk baby..Paling syok misi yang datang hari2 checkup mummy n bby terkejut tau..KENAPA???dia terkejut sebab peranakan kecut lebih awal daripada kebiasaan..katanya biasa 10 hari lebih baru kecut orang lain..tapi part aku ni blm 9 hari dah kecut,plus misi puji..kombang2 kena puji..

ANGKARA HKCC ni la buat aku bertambah jatuh cintan. yakin untuk grab peluang stokis bagi luaskan kawasan jajahan sekitar KLANG untuk kongsikan manfaat HKCC demi kebaikan bersama..psttt...kalau di imbau,mula2 minum HKCC untuk ikhtiar senggugut n lancarkan period.Alhamdulillah senggugut hilang,berita kehamilan datang..RM39.90 ni berbaloi luar dalam..puashati..terima kasih buat kak maya salleh & kak haida kamaruzzaman :)

No comments:

Post a Comment