Thursday 26 June 2014

Kalu Kenyang. .puasa ker namanyer?

Akak, saya ada masalah. .sejak minum HKcc. .saya kenyang. .jadi bila ambil makanan sikit jer. .saya buat macam akak ajar. .bila agak2 rasa lapar tuh bancuh HKcc. .memang menjadi kak. .Masalahnya sekarang kak. .kan nak puasa ni. .Antara sbb kita puasa adalah menahan diri dari LAPAR dan DAHAGA. .kalu tak LAPAR. .KENYANG jer. .bukan puasa namanya kak. .betul kan?

Jwpn:
Bagus betul idea ko tuh. .ada betulnya jugak apa yang ko fikir tuh. .tapi sebelum tuh aku nak tanya. .

Adakah LAPAR salah satu drpd syarat SAH PUASA?
Manakala kenyang pula salah satu drpd SYARAT BATAL PUASA?

Ataupun..... Kalo kenyang elok Sgt la... Puasa lain plak... Mata tangan dan kwsn yg sewaktu dgnnya... Aku rasa bln Puasa ni sila jaga segala2nya... Benda dh tau byk keburukkan dr kebaikkan x payah nak dolak dalih.... Dosa wehhh...

P mengaji. .tak mengaji CEROI!

No comments:

Post a Comment