Thursday 26 June 2014

Duit tak LUAK. .

Ini kisah benar WAJAH HKcc..tetapi atas asbab tertentu serta utk mengelakkan khalayak tahu penyumbang derma itu kami tidak dpt dedahkan empunya diri..

Begini kisahnya:
Ada satu kawan asyik kondem hkcc..

Kawan sama2 urusan ngo..

"Kalau kau tak jual kopi pun takpa.. buat penat je.. kau pun bz,siang keje,mlm volunteer,weekend volunteer balik tgh malam,4 pagi dah keluar balik.. buat penat je"

Saya tak pernah cerita kat orang.. hal kopi yg memang saya jual cam kekure..Cust saya pun pelik pelik.. tak ramai pun..

Tapi saya ada satu tabung ,untuk jualan.Tabung tu yang sponsor segala hal berkaitam oku,gelandangan,orphanage dan lain2.

Saya takda duit.. gaji saya 10% ja milik saya.. 10% tu yakni 600,yang lain bukan hak saya.

Tapi duit saya dalam tin besar tu tak pernah luak,dlm kata lain,saya ambil tak kira,asal keluar projek,bukak ambil.. tapi selagi tu tak luak.. kira kopi ada balance lagi.. pasal apa duit blh banyak..

Haritu bukak ambil 300, untuk top up dia org nak buat rumah untuk gelandangan.Pagi tadi bukak ada lagi,padahal siap beli baju kat anak buah 5 org.

Kopi still ada balance.. tapi duit pon ada balance..

menangis di subuh hari tadi,sebab nak masuk duit dalam tin,tengok ada lagi not 50 beberapa.

bila kawan tu tanya soalan macamtu.. saya cakap ni crazy coffee.. bukan hak saya.. hak orang...

nanges sebab duit tak putus bila nak ambil utk org lain ,rejeki orang sedangkan kopi ada lagi..

saya tak pandai sgt bisnes.. tp apa yang ada tu ,jalan untuk org,rejeki orang.
■■■■■

Dengan ini, terima kasih kepada anda selama 2[dua]tahun perjalanan HKcc yang TIDAK PERNAH minta KURANG sesen pun atas pembelian HKcc products kerana salah satu cabang duit anda berada dikalangan mereka yang memerlukan.

#Tiada masalah utk minta diskaun. .itu hak pengguna:) tetapi utk pengetahuan anda. .wang anda yang KAMI KEDEKUT SANGAT / Kawal harga. .di sana saham anda:)

HKcc spread♡Together

No comments:

Post a Comment